Co jsme si neřekli

Jack a Laura vedou poněkud poklidný a obyčejný život. Jako hodně jiných párů si prochází partnerskou krizí. Laura se chová zvláštně a Jack z toho vyvozuje, že jej podvádí s jedním umělcem a kdoví kolika dalšími muži. Laura ale nevěrná není, bohužel její manžel to ne a ne pochopit. Dostávají se tedy do bodu, kdy od sebe odchází - Laura za umělcem, který jí nasliboval hory doly a Jack do jiného města daleko od své ženy. Píše zde svůj deník, který následně posílá Lauře. Ta ho svými připomínkami a vysvětleními doplňuje. Vysvětlují si mnoho věcí, ale na to nejdůležitější stále nedochází.
Příběh o manželství v krizi je doplněn temným humorem a mnoha diskutabilními postřehy.



Abych lépe přiblížila postavy, tak Jack touží po Lauřině omluvě. Ta se o všem nemá za co omlouvat. V mnoha věcech jsou odlišní. Třeba jemu záleží na minulosti a jí na přítomnosti. Ona potřebuje ve vztahu svobodu, on by ji měl nejradši jen pro sebe. Laura pracuje pro časopis, Jack je terapeut.
Když se jim začne kazit celý jejich život, odchází od sebe s pocitem, že si musí odpočinout.

Naši hrdinové zažívají mnoho trápení, ale nezdá se mi, že by je to nějak ovlivnilo. Ano, Jack byl sice žárlivý a Laura nevinná, ale to byly snad jediné vlastnosti, jež jsme u nich mohli zpozorovat. Vlastně... O nichž jsme se mohli dočíst hned na začátku. Jinak neprocházeli žádnou psychickou změnou, která je dle mého u takového odloučení samozřejmá.

Taktéž celý vývoj příběhu se mi zdál nulový. Moc se to neposouvalo a myslím, že opravdu hluboko u každé vsuvky, se vše týkalo jen jednoho jediného. V knize se seznamuje s několika novými postavami a dospíváme k pár malinkým změnám, ale jinak se všechno točí jen okolo Lauřiny nevěry.
Ale nedá se říct, že by mi příběh nic nedal. Dostala jsem možnost nahlédnout do jiných myslí a jejich názorů, které jsou mnohdy opravdu zajímavé.

Autor je vážně vnímavým pozorovatelem, i když to na postavách nedává znát. Probírá vztahy a vše, co se jich týká. Oplývá dobrými nápady a otázkami a uměním psát čtivě.

Pokud máte rádi knihy napsané v podobě deníku, hodilo by se vám sdělit, že toto není typický deník. Na začátku každé kapitoly nenajdete zmínku o tom, jaký je den a čas. Deníkem je zde celá kniha bez typické podoby. Snad jsem to vysvětlila alespoň trochu pochopitelně!

Můj celkový názor na tuto knihu je docela prostý: Líbila se mi, i když její děj nebyl kdoví jak záživný. Bylo fajn přečíst si ji, neboť mě obohatila o pár nových poznatků.
Nevím, jestli ji budu přímo doporučovat, ale pokud máte rádi podobné knihy o manželství a rozdílnosti názorů, třeba se vám bude líbit.

Ohodnotím ji 3/5 bodů. To je nakonec dobré, ne?

Četli jste knihu? Líbila se vám? Nebo se teprve chystáte na její přečtení? Budu ráda za vaše komentáře!

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu jsem se chystala, ale pak na ni nějak pozapomněla, pod náporem nových knih :) Tak děkuji za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! A nemáš vůbec zač ❤

      Vymazat
  2. Hezká recenze, s hodnocením souhlasím, byť já dala 4 hvězdičky z 5 :) Podle mě je tahle kniha hodnotná a přináší zajímavý pohled na lidské soužití. Osobně se domnívám, že bych si ji bývala užila daleko více, kdybych ji nečetla v časech velkých stresů a shonů a neroztáhla si tak čtení na měsíc. Uvažuji, že jí v budoucnu dám šanci znovu, zda neuvidím něco, co jsem předtím v tom chaosu přehlédla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Souhlasím s tebou. Knížka je opravdu zajímavá, ale tak nějak jsem nejspíše očekávala něco jiného... ❤

      Vymazat
  3. Recenze je hezká.Obsah mě zaujal, ale tvá recenze, mi ukázala, že knížka by mně nebavila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! To mě mrzí, že tě nezaujala. Třeba jí ještě někdy dáš šanci! ❤

      Vymazat
  4. Kniha je určitě zajímavá, ale zatím nejspíš nic pro mě. Pro mě však jsou 100% tvoje recenze! Nemůžu si pomoct, ty to prostě umíš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, děkuji moc za milý komentář! ❤

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za váš komentář!

Starší články